Sportos felni azoknak, akik oda vannak az autókért
A Cuprát gyakran nevezik a Seat sportos változatának. 2018 óta azonban saját márkaként működik, a sportosságra összpontosít, miközben erőteljes megjelenésre törekszik. A Born modellel a Cupra piacra dobta első teljesen elektromos autóját, amely műszakilag szoros rokonságban áll a VW ID.3-mal, de dizájnját tekintve jelentősen eltér tőle.
A stílusos spanyol ideális partnerre talált az AEZ Porto black személyében, amely nagy, 800 kg-ot meghaladó teherbírása miatt különösen alkalmas a nehéz akkumulátorokkal felszerelt e-modellek számára. Részletes és kissé titokzatos kialakításával gyönyörűen harmonizál az extravagáns Bornnal, ahogy az ebben a videóban (kein Link) is jól látható. A 8x20-as ET45-ös felnivel és 215/45-ös gumiabroncsokkal szerelt kombináció nagyon sportos hatást kelt és teljesen összhangban van a Cupra Born értékeivel.
Egy igazi spanyol sportautó, réz felhanggal, jó kiállással és erőteljes gyorsulással. Ha VW lenne, joggal viselné a GTI jelvényt. A sportos kiállás és a „spanyol fűszerezés” fontos része minden Cuprának. A futómű fürge, de olyan finoman hangolt, hogy a felfüggesztés komfortja nem szenved csorbát. A kormányzás is jobban tapad és élesebb, mint az ID.3-ban. Röviden, egy teljesen elektromos autóhoz képest a Cupra Born meglepően nagy kedvvel vág bele a kanyarokba, ami elsősorban az alacsonyabb hasmagasságnak és a tökéletesen kiegyensúlyozott 50-50%-os súlyelosztásnak köszönhető. Amellett, hogy a Born élesen kanyarodik, még egy teljesen kikapcsolható elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (ESP) is felszerelték. A dinamikusan kialakított AEZ Porto blacknek köszönhetően pedig a megjelenésre sem lehet panasz.
Egészséges gyorsulás, jó tapadás
A hátsókerék-hajtású autó jelenleg kétféle felszereltségben és akkumulátor méretben kapható. A kínálat 150 kW-os (204 LE) és 58 kWh-s akkuval kezdődik, majd ugyanezen akku méretben, 170 kW-os teljesítménnyel is kapható. További 45 kWh-s és 77 kWh-s változatok még idén forgalomba kerülnek, akárcsak a 110 kW-os alap meghajtás. A 170kW, amelyeket a hátsó tengely felett elhelyezett állandó mágneses szinkronmotor állít elő tele van spanyol spiritusszal. A 100 km/órás sebességhez a Cuprának csupán karcsú 6,6 másodpercre van szüksége, 420 kilométeres hatótáv mellett. A lelkes, azonnal rendelkezésre álló 310 Nm-es nyomatéknak és a legtöbb e-autóra jellemző lineáris gyorsulásnak köszönhetően a lendület különösen erősnek érződik. A Cupra Born csúcspontja azonban az e-Boost funkció, amely a kormánykeréken lévő gomb megnyomásával erősebb pillanatnyi teljesítményt biztosít előzési manővereknél.
Ideális választás minden nap
A Cupra Bornban elöl és hátul is kényelmesen elférünk, a tágasra kivágott ajtók pedig megkönnyítik a be- és kiszállást. Ha a hátsó üléstámlát lehajtjuk, a tárolóhely praktikusan 385-ről 1267 literre bővül. A számos asszisztensrendszer és biztonsági funkció együttesen egy rendkívül jól hangolt futóművet eredményez, a biztonságos vezetés tehát garantált. Emellett a hatótávolságtól sincs okunk félni, mivel a beépített navigációs rendszer automatikusan megtervezi a szükséges töltési megállókat.
Ameddig tölt az autó, addig bőven akad időnk megcsodálni az AEZ Porto black és a Cupra Born harmonikus kombinációját, vagy megnézni az AEZ felni-konfigurátorban a további vonzó felnimodelleket. Ha kíváncsi vagy a legújabb felni trendekre, az AEZ közösségi média csatornáin (YouTube, Instagram és Facebook) könnyedén eligazodhatsz.