Alumínium rudaktól a nagyteljesítményű felniig. Hogyan és ki csinálja?
A könnyűfém felnik készítése egy lenyűgöző folyamat, mely számtalan lépésből áll: az egész a könnyűfém rudakkal indul - ezek alumínium ötvözetből készült masszív tömbök. Ezt a rudat egy olvasztókemencében 800 fok celsiusra hevítik, amíg az alumínium el nem kezd folyósodni. Az olvasztási folyamat kulcsfontosságú, hiszen ez képezi az alapját a könnyű, és rendkívül tartós anyagnak, és annak egyedi tulajdonságainak. A DEZENT felniket meghatározó pontos ötvözetarány az egyik legjobban őrzött titkunk.
Miután az alumínium megolvadt, öntőformákba öntik, hogy megalapozzák a felni alapszerkezetét. Az öntési folyamat során a formát meghatározott hőmérsékleten tartják, hogy biztosítsák a végtermék homogén szerkezetét.
A folyamatokat az öntödében és az olvasztóállomáson gyártási asszisztensek végzik - ők biztosítják az olvasztási folyamatot, a folyékony alumíniumnak az öntőgépekhez való szállítását, és a folyamatos feltöltést.
A kétkezi munka elengedhetetlen
Az öntés után az úgynevezett előforma első részleges megmunkálása, a felesleges anyagok, és sorják eltávolítása céljából történik. Ezen a ponton a csúcstechnológiás gépek mellett a jó öreg kétkezi munkát alkalmazzák a teljes pontosság érdekében. A felületet kisimítják, és megkeresnek minden apró egyenletlenséget. Ezt három további lépés követi: a röntgent, a mechnaikai megmunkálást és a polirozást mind a gyártási részlegek gyártási asszisztensei végzik. A folyamatos minőségellenőrzés az egyik legfontosabb ismérve az egyes részlegeknek.
A fényezés tizenegy lépése
A fényezőüzembe történő belső utazás után, az alufelniket egy tizenegy lépcsős előkészítő üzemben tisztítják teljesen csupaszra, passzíválják a felületet, majd a felni teljes felület porfestik - ez a folyamat az úgynevezett "szinterezés". A passzíválás jelen esetben egy olyan folyamatot jelent, amelynek során a fémanyag felületén egy olyan védőréteget hoznak létre , ami célzottan akadályozza meg az alapanyag korrózióját.
A tisztítási folyamatot követően a felniket nagy teljesítményű porszívóval megtisztítják a portól és a szennyeződésektől, és előkészítik a tényleges festési folyamatra. Az úgynevezett festőkemencében az első festékréteget, az alapozóréteget por alakban ráolvasztják az alumínium felnire. Ezt a színezési folyamatot olyan anyagoknál alkalmazzák, amelyek nem képesek a színek és festékek felszívására. A felni lassú melegítésével a tényleges színhordozó az alapozóréteggel egyesülve extra erős védelmet képez. Egy átlátszó tömítéssel, a harmadik festékréteggel jön létre az első gát a környezeti hatásokkal szemben. Ezt a folyamatot a porfestékgyártó asszisztensek és a nedves festékbevonatgyártó asszisztensek végzik.
Minden IS TÜV-ös?
A számítógépes és mechanikai szimulációk csak az érem egyik oldala - a TÜV mint független vizsgáló szervezet révén a DEZENT széleskörű vezetési teszteket is végez. Csak a legszigorúbb előírásoknak is megfelelő felniket hagyják jóvá és készítik elő szállításra.
Sasszemmel és sok rutinnal minden egyes DEZENT felnit megvizsgálnak és felkészítenek a gyártás utolsó lépésére - a csomagolásra, és a forgalomba bocsátásra. Ezt a gyártási asszisztensek végzik a végső ellenőrzési- és csomagolási állomásokon. Amikor mindent szépen becsomagoltak, a felniket szállításra kész dobozokba rakják, hogy továbbszállítsák őket egy teljesen automatizált magasraktárba - de ez egy másik történet egy másik alkalommal...
Az alumínium felnik készítése tehát egy rendkívül kifejlett technológát igénylő és precíz folyamat, amely körültekintő megközelítést igényel. Az alumíniumtömb megolvasztásától a végső minőségellenőrzésig minden egyes felni számos különböző fázison megy keresztül, hogy megfeleljen a legmagasabb követelményeknek, és teljesítse a biztonság, a teljesítmény és az esztétika követelményeit.
Ha szeretné kipróbálni, hogyan néz ki ez a technológiai csoda a járművén, gyorsan és egyszerűen felfedezheti 3D DEZENT felnikonfigurátorunkat.