Különleges "lábbeli" a hideg évszakra
Télen a cipőválasztásnál gyakran a tiszta pragmatizmus érvényesül - a funkció elsőbbséget élvez a szépséggel szemben. Szerencsére ez a mondás már régóta nem vonatkozik a felnire. Az ALCAR dizájnjai ugyanolyan sportosak, mint amilyen elegánsak. Innovatív SRC bevonattal (Salt & Sun Resistant Coating) rendelkeznek, ami az autónak mind a négy évszakban évekig meggyőző megjelenést biztosít, mert blokkolja az oxidáció és az UV-sugárzás okozta károkat.
Az SRC bevonat alapozójaként egy robusztus porbevonatot használnak, amelyet elektrosztatikusan visznek fel, és 210 fokon termikusan rögzítenek. Ezután egy modern nedves festéket visznek fel tényleges "színhordozóként". Végül két rendkívül erős átlátszó lakkréteg alkotja az átlátszó tömítést és a környezeti hatásokkal szembeni legfőbb gátat.
Már a front-polír felni sem tabu télen.
A téli kerekek átszerelése így többé nem jelent gondot. Épp ellenkezőleg, a tél-álló SRC fényezéssel lehetőséget kap arra, hogy autóját egy alternatív megjelenésű második felni-szettel kényeztesse. Az AEZ 3D konfigurátor rengeteg inspirációt kínál saját autójához.
Ha korán megtervezi a kerékcserét, kevesebb stresszel jár a gumis műhelybe eljutás, időpontfoglalás, és a meglepő téli időjárás sem ad többé okot aggodalomra. Ellenkező esetben az autót esetleg parkolópályán kellene hagynia. A téli gumiabroncsok időbeni átszerelését szabály írja elő Németországban általánosan, Ausztriában pedig november 1. és április 15. között.
Az időjárástól független ökölszabály pedig októbertől húsvétig érvényes. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ebben az időszakban a legvalószínűbb az alacsonyabb hőmérséklet. És ez még hó és jég nélkül is elég ahhoz, hogy a nyári gumiabroncsok tapadása, kezelhetősége és fékezési teljesítménye veszélyesen csökkenjen. A téli gumiabroncsok gumikeveréke még alacsony hőmérsékleten is lágyabb és ezért rugalmasabb, mint a keményebb nyári gumiabroncsoké.
Szintén jó tudni: A 2018. január 1. után gyártott téli gumiabroncsokat Németországban már hópehely szimbólummal kell jelölni. Ausztriában továbbra is elegendő az "M+S", "M.S." vagy "M&S" jelölés. Az egész évszakos gumiabroncsokra a fent említett előírások értelemszerűen alkalmazandók.
A nyári kerekek téliesítéséhez a legkényelmesebb megoldás az lenne, ha egy gumis műhelyben, egy abroncshotelben tárolni őket. Azonban a pincék és garázsok is népszerű és gyakori megoldások. Ha követi tippjeinket, nem fog rosszul járni. Az értékes darabok tárolása előtt érdemes alaposan megtisztítani őket. Olvassa el blogunkat, hogy megtudja, hogyan teheti ezt kíméletesen és hatékonyan. Ezután a kerekeket egyenként a legjobb vízszintesen egymásra rakni, vagy egy állványon vagy egy kellően stabil falikampón tárolni. A tárolás során továbbá ajánlott a légnyomást 0,5 barral megnövelni.
Ha már csak ennyit foglalkozik velük, akkor a nyári kerekei legalább még egy szezont kibírnak. Ez a futófelület kopását és a tényleges sérüléseket egyaránt érinti. Németországban mind a nyári, mind a téli modellek esetében kötelező az 1,6 mm-es profilmélység. Ausztriában ez csak a nyári gumiabroncsokra vonatkozik, míg télen az általánosan használt radiál gumiabroncsok esetében a futófelületnek legalább 4 mm-nek kell lennie.
Ez a mi biztonsági ajánlásunk is.
A rosszul beállított futómű szintén a lehetséges okok között szerepel.
Az említett sérüléseket, beállításokat mindenképpen orvosolni kell, mielőtt sok pénzt fektetnénk új gumiabroncsokba, amelyeknek a funkciója végső soron az, hogy a lehető leghosszabb ideig, biztonságosan kitartsanak.
A felniket is érdemes megvizsgálni tárolás előtt, mert a fényezés meg tud sérülni a közelről használt magasnyomású tisztítóktól, a kőfelverődéstől vagy a járdaszegélytől. Ez magában hordozza annak veszélyét, hogy az alumínium korrodálni kezd, ami csúnya látványt nyújt, a felni peremének környékén pedig akár szivárgás is előfordulhat.
Ennek megfelelően a károkat a lehető leghamarabb ki kell javítani, és nem csak jövő tavasszal, amikor már jelentősen romolhat a helyzet. Ha a járdaszegélyt nagy sebességgel vagy kedvezőtlen szögben érintette az autó, akkor fennáll az anyag lepattanásának vagy súlyos deformációjának a veszélye. Mivel ez levegőveszteséghez és kezelhetőségi problémákhoz vezethet, az érintett kereket ki kell cserélni. Ezzel megszabadulunk az általában komoly vizuális hibáktól is, így a mottóhoz hűen ilyenkor: a biztonság találkozik a stílussal!